Thursday, March 16, 2017

UM EduCarnival 2017!



Hi semua, hari ini (17 Mac 2017) merupakan hari pertama UM EduCarnival berlangsung di UM. Sis berkesempatan singgah tadi untuk tengok sendiri suasana di sana. Memang meriah, UM did a great job (Y) Kudos!

UM EduCarnival is an open day for the public to discover the courses offered in UM. Karnival ni meliputi semua tahap pengajian (Asasi UM, Degree and Postgraduate Studies) dan merangkumi semua bidang pengajian yang ditawarkan di UM! Di sini anda boleh bertanyakan semua persoalan-persoalan anda tentang syarat kelayakan, kos pengajian, subjek-subjek di dalam sesuatu kursus, tempoh kursus, peluang-peluang yang ada dan lain-lain. Staff dan pensyarah akan berada di booth masing-masing bersedia untuk menjawab pertanyaan anda. Jangan segan okay :)

Disebabkan event ini adalah karnival, jadi tak lengkaplah kalau tiada jualan kan? Ada pelbagai gerai yang dibuka di sekitar karnival. Gerai makanan dan minuman, gerai makanan dari pelajar antarabangsa pun ada (gerai makanan Indonesia, Yemen, Bangladesh dan Thailand), gerai pakaian, food trucks, booth merchandise UM (tshirts, button badge, fridge magnet, tumbler, pendrive dll). 

Selain itu, ada juga booth oleh partners seperti International University of Malaya-Wales (IUMW), PTPTN, Bank Islam, Graduan, Oishi Green Tea, Uber, Proton, Sime Darby, TM dll. Entertainment pula ada persembahan muzik dan tarian dari Pusat Kebudayaan, cheers dari kolej-kolej kediaman bersama maskot masing-masing dan banyak tempat-tempat menarik untuk ambil gambar!

UM EduCarnival akan berlangsung pada hari ini dan esok (17 & 18 Mac 2017) dari pukul 9am - 5pm bertempat di Bangunan Peperiksaan UM (yang baru). Kalau anda masuk dari gate KL, selepas kolej 1 tu masuk kiri. Tempat parking luas, kalau penuh pun, boleh park di DTC, akan ada shuttle bus yang akan hantar anda ke exam hall. Don't worry, banyak papan tanda yang diletakkan, insyaAllah ada takkan sesat.

Jangan lepaskan peluang!

P/s sis share gambar pelan lantai dan tentatif acara. Boleh klik untuk tengok dengan lebih jelas.
Have fun :D










Gambar ni sis tangkap dekat Exam Hall. Nice building right? ;)

See ya in the next post!

No comments:

Post a Comment